tirsdag den 30. september 2014

Gammel 60'er stol i nye klæder

Jeg har længe ønsket mig et par ekstra stole til spisebordet, som ikke lige er de klassiske klapstole ingen gider sidde på. Var så heldig at redde 4 gamle Erik Buck stole fra storskrald hos min bror - og så gik der ellers renovering i den.

Fordi stolene var dækket af et tykt lag lak og havde fået et ret gulligt skær, måtte jeg igang med at fjerne alt lakken, så det fine træ kunne komme til syne igen. Til det brugte jeg "bums" (et middel som kan opløse lakken) og en god omgang slibning med båndsliber og en lille rystepudser. Det tager TID, men resultatet er også det værd. Efter alt lakken var væk, har jeg givet det et tyndt lag med hvid-pigmenteret olie.

Sæderne fik jeg ombetrukket med det lækreste grå stof (købt hos Stof 2000) af en bekendt, som er gammel møbelpolstrer.

Nu er stolene fordelt dels på kontor og som pyntestole rundt i huset, og kan findes frem når vi får gæster. Dejligt!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar